Refleksi #5


Sepertimana yang bagitahu, tamatnya program ini tidak semestinya tamatnya hubungan kami. Pada awalna, saya ada tanya adik Luqman jikalau adik Luqman ada telefon agar memudahkan saya untuk menguhubunginya, tetapi adik Luqman tidak memiliki telefon persendirian. Kemudian, saya minta nombor telefon ibu atau bapa adik, tetapi adik Luqman lupa nombor tersebut. Saya cuba cari jalan lain untuk mendapatkan nombor telefon keluarga adik Luqman. Akhirnya, ketua saya, Irfan ada memiliki senarai nama para pelajar serta nombor telefon ibu bapa mereka. Saya bersyukur, di situ terdapat satu nombor telefon dan saya tidak tahu sama ada itu ibu atau bapa adik Luqman. Saya terus menghubungi nombor tersebut dan mendapati itu nombor bapa adik Luqman. Maka saya terus menghubungi beliau untuk mengetahui perkembangan terkini adik Luqman. Saya dapati ayahnya seorang yang sibuk dan tidak dapat meluangkan banyak masa untuk bersembang dengan saya.
Saya dengan ayah adik Luqman ber


Saya berpesan kepada ayah adik Luqman agar pesan kepada Luqman supaya rajinkan diri dalam membuat latihan di ILEARN Ace. Keesokkanharinya, saya mendapat banyak notifikasi dari email yang menyatakan adik Luqman membuat latihan di ILEARN Ace. Alhamdulillah, adik Luqman ikut pesanan saya.



Selain itu, setelah bersembang dengan ayah Adik Luqman, saya dapati adik Luqman Berjaya memperolehi 6A dalam peperiksaan sebelum ini. Ini sesuatu pencapaian yang sangat memberangsangkan. Bukan mudah nak mendapat 6A dalam peperiksaan. Sesungguhnya saya sangat bangga. Alhamdulillah. Saya tak nafikan yang ILEARN Ace sangat membantu kanak-kanak kecil dalam pelajaran mereka. Saya berharap adik Luqman kekalkan kejayaan ini untuk masa yang akan datang.

Comments